bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

qwdqw

Zaufaj nauce w dobie koronawirusa

30 tys. osób i ponad 2 tys. pomysłów – to efekt pierwszego w Europie hackathonu #EUvsVirus, którego celem było opracowanie innowacyjnych rozwiązań związanych z koronawirusem. W ścisłej czołówce znalazła się aplikacja Trust in Science promująca zaufanie dla nauki w czasie pandemii. Więcej
cedefop2020 ico

Konkurs Europejskiego Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego

Pokaż swoje „zielone” i cyfrowe umiejętności, zrób fotorelację i wygraj wyjazd do Berlina lub Salonik! Instytut Badań Edukacyjnych i Refernet Polska zapraszają do udziału w konkursie organizowanym przez Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP). Więcej
pisa2018

Wysokie umiejętności finansowe polskiej młodzieży

Polscy uczniowie dobrze liczą i rozumieją finanse. Spośród 20 krajów, które wzięły udział w dodatkowej części badania PISA 2018, poświęconej umiejętnościom finansowym, średni wynik polskich piętnastolatków był jednym z najwyższych na świecie. Lepsi okazali się jedynie uczniowie z Kanady, Finlandii i Estonii. Więcej
plakat konferencja ico

Konferencja online „Między szkołą, a rynkiem pracy” pod patronatem IBE

18 maja odbędzie się ogólnopolska konferencja online “Między szkołą, a rynkiem pracy”. Patronat nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych, odpowiedzialny za rozwój Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Więcej
pisa2018

Umiejętności, postawy i zachowania finansowe młodzieży w Polsce. Prezentacja wyników badania PISA 2018

Co polscy uczniowie wiedzą o pieniądzach i jak radzą sobie w sytuacjach wymagających wiedzy o finansach? Skąd mają pieniądze i w jaki sposób je wydają? Czy młodzi ludzie są dobrze przygotowani do podejmowania odpowiedzialnych decyzji finansowych? Jak wypadają polscy uczniowie na tle uczniów z innych krajów? Więcej
PISA ico

Polscy uczniowie wśród najlepszych na świecie, ale nie czują się częścią szkoły

Polscy uczniowie są na drugim miejscu w Europie pod względem rozumowania matematycznego. Znajdują się w światowej czołówce w rozumieniu czytanego tekstu i w rozumowaniu w naukach przyrodniczych. Jednocześnie co trzeci piętnastolatek nie czyta książek, co i tak jest lepszym wynikiem niż w innych krajach – wynika z badania PISA 2018. Więcej

Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji

LOGO ZRK

Opis Projektu

ZRK (Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji) to publiczny rejestr, w którym znajdują się informacje o kwalifikacjach nadawanych w Polsce. Obecnie w rejestrze dostępne są tzw. kwalifikacje pełne, które zdobywa się w systemie oświaty lub szkolnictwa wyższego, oraz tzw. kwalifikacje rynkowe, które można zdobywać nieformalny. Dzięki ZRK można:

  1. przeglądać kwalifikacje nadawane w Polsce i identyfikować instytucje, które nadają daną kwalifikację - bez konieczności rejestrowania się w ZRK;
  2. wnioskować o włączenie kwalifikacji rynkowej;
  3. wnioskować o nadanie uprawnień do certyfikowania kwalifikacji;
  4. wnioskować o wpis na listę podmiotów do pełnienia funkcji zewnętrznego zapewnienia jakości.

Aktualności

O funkcjonowaniu ZRK na seminarium dla interesariuszy

10 Czerwca 2019

W dniach 6–7 czerwca w Mszczonowie odbyło się walne seminarium informacyjne dotyczące roli Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Bilans zjazdu? Ponad 100 uczestników, kilkanaście grup roboczych, dziesiątki pomysłów i niezliczone pokłady pozytywnej energii.
MSZCZONOW1

Dwudniowe seminarium poświęcone zostało funkcjonowaniu i rozwojowi ZRK w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Wydarzenie było też doskonałą okazją do wymiany informacji i wiedzy na temat dotychczasowych osiągnięć we wdrażaniu ZSK. Zgromadzeni dzielili się refleksjami na temat działań wspomagających wdrażanie systemu i omawiali kolejne etapy projektów ukierunkowanych  na rozwój Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji i Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.

Przebieg seminarium

Seminarium otworzyła sesja plenarna, podczas której przemawiali dr hab. Piotr Stankiewicz – dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych, Anna Wolska – zastępca dyrektora IBE ds. ZSK, Urszula Martynowicz – dyrektor Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego w Ministerstwie Edukacji Narodowej oraz liderzy projektów związanych z ZSK: Agata Wiśniewska-Górczewska, Katarzyna Wielguszewska i Marek Kopyt. Po zakończeniu części wspólnej uczestnicy podzielili się na grupy, w których dyskutowali między innymi o roli doradców regionalnych, wspieraniu tworzenia kwalifikacji rynkowych, budowaniu pomostów między kwalifikacjami rynkowymi a szkolnictwem zawodowym oraz o języku efektów uczenia się. Celem sesji tematycznych było przekrojowe spojrzenie na wybrane zagadnienia w celu dostrzeżenia szerokiego spektrum  działań podejmowanych i możliwych do podjęcia w ramach ZSK. Drugiego dnia spotkania, w ramach sesji techniczno-merytorycznych, podsumowano wyniki prowadzonych wcześniej dyskusji. Zastanawiano się też nad możliwościami wykorzystania zebranych sugestii w przyszłości.

System tworzony oddolnie

Wydarzenie dedykowane było przede wszystkim interesariuszom ZSK – przedstawicielom rynku, organizacji branżowych, administracji publicznej i wszystkim zaangażowanym w powstawanie systemu. Jak mówił na otwarcie seminarium dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych dr hab. Piotr Stankiewicz: „ZSK i ZRK wyróżniają się oddolnym zaangażowaniem interesariuszy”. W podobnym tonie wypowiadała się także wicedyrektor Anna Wolska, która podkreśliła dobitnie, że bez udziału przedstawicieli rynku wdrożenie systemu byłoby niemożliwe.

Zapraszamy do zapoznania się z prezentacjami podsumowującymi poszczególne wystąpienia w części plenarnej seminarium.

 

Galeria

Wyniki badań

W rejestrze znajduje się obecnie 9682 kwalifikacji i 1773 zarejestrowane podmioty.

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018