bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

qwdqw

Zaufaj nauce w dobie koronawirusa

30 tys. osób i ponad 2 tys. pomysłów – to efekt pierwszego w Europie hackathonu #EUvsVirus, którego celem było opracowanie innowacyjnych rozwiązań związanych z koronawirusem. W ścisłej czołówce znalazła się aplikacja Trust in Science promująca zaufanie dla nauki w czasie pandemii. Więcej
cedefop2020 ico

Konkurs Europejskiego Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego

Pokaż swoje „zielone” i cyfrowe umiejętności, zrób fotorelację i wygraj wyjazd do Berlina lub Salonik! Instytut Badań Edukacyjnych i Refernet Polska zapraszają do udziału w konkursie organizowanym przez Europejskie Centrum Rozwoju Kształcenia Zawodowego (CEDEFOP). Więcej
pisa2018

Wysokie umiejętności finansowe polskiej młodzieży

Polscy uczniowie dobrze liczą i rozumieją finanse. Spośród 20 krajów, które wzięły udział w dodatkowej części badania PISA 2018, poświęconej umiejętnościom finansowym, średni wynik polskich piętnastolatków był jednym z najwyższych na świecie. Lepsi okazali się jedynie uczniowie z Kanady, Finlandii i Estonii. Więcej
plakat konferencja ico

Konferencja online „Między szkołą, a rynkiem pracy” pod patronatem IBE

18 maja odbędzie się ogólnopolska konferencja online “Między szkołą, a rynkiem pracy”. Patronat nad wydarzeniem objął Instytut Badań Edukacyjnych, odpowiedzialny za rozwój Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Więcej
pisa2018

Umiejętności, postawy i zachowania finansowe młodzieży w Polsce. Prezentacja wyników badania PISA 2018

Co polscy uczniowie wiedzą o pieniądzach i jak radzą sobie w sytuacjach wymagających wiedzy o finansach? Skąd mają pieniądze i w jaki sposób je wydają? Czy młodzi ludzie są dobrze przygotowani do podejmowania odpowiedzialnych decyzji finansowych? Jak wypadają polscy uczniowie na tle uczniów z innych krajów? Więcej
PISA ico

Polscy uczniowie wśród najlepszych na świecie, ale nie czują się częścią szkoły

Polscy uczniowie są na drugim miejscu w Europie pod względem rozumowania matematycznego. Znajdują się w światowej czołówce w rozumieniu czytanego tekstu i w rozumowaniu w naukach przyrodniczych. Jednocześnie co trzeci piętnastolatek nie czyta książek, co i tak jest lepszym wynikiem niż w innych krajach – wynika z badania PISA 2018. Więcej

TALIS

 

Opis projektu

TALIS (Teaching and Learning International Survey) jest pierwszym międzynarodowym programem badawczym ukierunkowanym na badanie środowiska uczenia się i warunków pracy nauczycieli. Jest to wspólne przedsięwzięcie rządów, konsorcjum międzynarodowego, OECD i związków zawodowych nauczycieli państw stowarzyszonych. W Polsce za koordynację ostatniej edycji badania odpowiadał Instytut Badań Edukacyjnych.

Cel badania

TALIS:

  • ma na celu dostarczenie informacji na temat nauczycieli, nauczania i wpływu, jaki nauczyciele mają na proces uczenia się uczniów, w tym – informacji do międzynarodowych porównań systemów edukacyjnych,
  • umożliwia nauczycielom i dyrektorom szkół wniesienie swojego wkładu w analizę sytuacji w oświacie oraz rozwój polityki edukacyjnej, poprzez wyrażenie własnego zdania w sprawach takich, jak: możliwości rozwoju zawodowego, przekonania i praktyki w zakresie nauczania, ocena pracy nauczycieli i informacja zwrotna od dyrektorów i nauczycieli, a także innych zagadnień dotyczących kwestii przywództwa i zarządzania szkołą, klimatu szkoły.

pozwala poszczególnym państwom zidentyfikować inne kraje stojące przed podobnymi wyzwaniami, a ponadto umożliwia wyciąganie wniosków z przykładów polityki edukacyjnej w nich stosowanej

Więcej informacji na stronie projektu

Aktualności

  • 25 czerwca 2014 został opublikowany raport międzynarodowy z badania TALIS. W Polsce przygotowany został raport krajowy, zawierający główne wnioski z badania. Raport oraz inne materiały można pobrać z zakładki "Do pobrania". Jeszcze raz dziękujemy przeszło 10 tys polskim nauczycielom i ok. 500 dyrektorom za wysiłek włożony w udział w tym badaniu. Niebawem rozpoczniemy wysyłkę papierowej wersji raportu do szkół - uczestników badania.
  • Badanie TALIS 2013 na terenie Polski dobiegło końca. W sumie wzięło w nim udział 87,1% szkół podstawowych (168 spośród 194 wylosowanych; w tym 98% wylosowanych nauczycieli), 99,5% gimnazjów (195 spośród 195 wylosowanych; w tym 96,7% wylosowanych nauczycieli), 83,1% szkół ponadgminazjalnych (162 spośród 195 wylosowanych; w tym 96,1% wylosowanych nauczycieli). Wszystkim respondentom serdecznie dziękujemy za udział w badaniu!
  • Na głównej stronie badania opublikowaliścimy trzy niezależne filmy instruktażowe pokazujące jak logować się i jak wypełnić kwestionariusz on-line, dla szkół podstawowychgimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
  • Spośród wylosowanej próby respondentów do 3.04.2013 w badaniu udział wzięło: szkoły podstawowe: 270 nauczycieli i 10 dyrektorów; gimnazja: 2270 nauczycieli i 115 dyrektorów; szkoły ponadgimnazjalne: 260 nauczycieli i 12 dyrektorów;
  • Dotychczas udział w badaniu zadeklarowały 452 szkoły, w tym 135 szkół podstawowych, 186 gimnazjów 131 szkół ponadgimanzjalnych [stan na 11.03.2013]. 11 lutego rozpoczęliśmy wysyłanie pierwszych kwestionariuszy i materiałów promocyjnych do szkół.
  • W "Dyrektorze Szkoły" 1/2013 ukazał się obszerny wywiad z prof. Rafałem Piwowarskim "Międzynarodowe badanie pomoże lepiej poznać pracę dyrektorów podstawówek i liceów"
  • W "Głosie Nauczycielskim" z 2 stycznia 2013 ukazał się wywiad z prof. Rafałem Piwowarskim "Nauczyciel w centrum uwagi"  (9MB, pdf)
  • W styczniu rozpoczęła się rekrutacja do badania głównego TALIS 2013.

Harmonogram

Badania TALIS odbywają się w cyklu pięcioletnim. Pierwsza edycja została zorganizowana w 2008 roku.

TALIS 2008

Badanie główne przeprowadzone zostało w okresie październik-grudzień 2007 w krajach półkuli południowej, a w krajach półkuli północnej - marzec-maj 2008.

TALIS 2013

harm

Wyniki badań

TALIS 2008  |  Pobierz raport

TALIS 2013  |  Pobierz raport

Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, praca z klasą, wykorzystanie nowoczesnych technologii – to główne potrzeby szkoleniowe polskich nauczycieli. 94 procent uważa, że należy uczyć dzieci samodzielnego myślenia, jednak wyróżnia ich lepsza dyscyplina na lekcjach. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami opracowanymi przez IBE.

Kontakt

ZESPÓŁ BADAŃ NAUCZYCIELI

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Telefon: 22 24 17 100

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018